Happiest Holidays

世界のディズニーパークを楽しもう!

DCL&WDW (5日目:下船日/Day5:Debarkation Day)

こんばんは、ねこたろうです。パークの休園期間が延びて、しょんぼりと暮らしております。楽しかった旅行の写真を見返したり、次のプランをぼんやりと練ったり、そんなことをして今は待つしかなさそうですね。さて、気を取り直して今日は、2019年年末~2020年年始のディズニークルーズとウォルトディズニーワールド旅行記、今日は2020/1/3の下船日のお話と、下船に向けた準備のお話です。
As you might know, the closure of Tokyo Disneyland and Tokyo DisneySea was extended due to COVID-19. I am so sad but I would like to just wait for the next adventure! Then...today's story is about my experience on debarkation day, 2020 Jan-3rd, and to-dos for debarkation.

 

チップ/gratuity
クルーズ中、お世話になったクルーには、チップをお渡しすることになっています。メインサーバー、アシスタントサーバー、ヘッドサーバー、ステートルームホストの4人です。下船の前々日に、封筒と4人の名前が書かれている紙がお部屋に届いており、この紙を封筒に入れて本人たちにお渡しするのが、ディズニークルーズのルールだそうです。実際のお金はクレジットカードから引かれていて、きっとこの封筒を渡さなくても本人たちには届くんでしょうけど、お礼を伝えるためのイベントのひとつだと思ってやってみました。せっかくだから、日本から持ってきたお菓子も一緒に渡したら、とっても喜んでもらえました。クルーズ中、楽しませてくれた皆さんには本当に感謝です。
Guest need to give gratuity to crews who serve whole cruise trip. Main server, assistant server, head server, and state room host are the target. 2 days before the debarkation day, we got 4 envelopes and cards with crews' name in our room. Then we put these cards into the envelopes, and gave them. This is the rule of Disney Cruise Line. Actually, gratuity is charged from my credit card account, I don't think this "ceremony" is mandatory, but I did it as an event to say appreciation to the crews. I gave Japanese snacks (I bought them at Tokyo Disneyland) as well. They were very delighted with it. I really appreciate our crew and their happiest services.

 

下船後のバスの時間 / Bus after debarkation
私たちは下船後またウォルトディズニーワールド内のホテルに向かう予定でしたので、あらかじめクルーズシャトルを申し込んでおきました。片道35ドルです。前日に、集合時間などが書かれた紙がお部屋に投函されてました。バスの出発は9:00am、荷物の受け取りや税関のための時間を十分とれるように、8:15amまでには下船をしてください、という案内でした。
Because we planned to go back to Walt Disney World again after debarkation, we reserved Cruise Shuttle. 35 USD, one way, per person. We got an announcement document in our room. It said bus departure was at 9:00am, and we had to disembark the ship by 8:15am at latest to have enough time for luggage claim and US custom inspection.

 

荷物 / Luggage
下船日の前日には、キャラクターのイラストがついた荷物タグが届いています。このタグをつけて、下船前夜8:30pmから10:30pmまでにお部屋の外にスーツケースを置いておけば、下船日に税関のところまでおろしておいてくれるというサービスです。下船日はとてもあわただしくなるので、私たちもこのサービスを利用しました。
We also got luggage tags in our room. All luggage with tags could be carried out by crew if guests put them out of their room between 8:30pm to 10:30pm on the day before the debarkation. We used this service because we would be busy on the debarkation day.

 

朝食 / Breakfast
ファーストシーティングのゲストは6:45amから、セカンドシーティングのゲストは8:00amから、前日の夕食をとったレストランで朝食を食べることができます。航海中、朝食の時間は指定されていませんが、下船日はかぶらないように時間が指定されているんですね。レストランには荷物を全部持って、食事後すぐに下船できるようにしてください、と記載がありました。セカンドシーティングで、早く下船する必要がある人向けに、デッキ11のカバナスが6:30amから8:00amまで営業しています。
Breakfast was served in the same restaurant where guests were scheduled to dine on the last evening of the cruise. For the first seating guest, 6:45am, for the second seating, 8:00am. Guest had to bring their bag with them to the restaurant so that they could debark the ship following breakfast. For second seating guests who have to debark early, Cabanas was available from 6:30am to 8:00am.

f:id:happiest_holidays:20200329204425j:plain
f:id:happiest_holidays:20200329204428j:plain



さて、下船日の朝。まだ暗いうちに目が覚めてしまったのでベランダに出てみると、ちょうど港に入港するところを眺めることができました。さみしいけれど、船を降りなくてはね。私たちはセカンドシーティングで、でも8:15amまでに下船をしなければいけなかったので、朝食をカバナスでとりました。下を見ると、順調に荷下ろしが進んでいて、なんだかすごくスムーズにできてるなぁと感心してしまいました。私たちが下船したら、次のクルーズのゲストが乗り込んでくるわけで、クルーのみなさんにとってはあわただしい一日なわけですね。
Then our case. I got up early in the morning, while it was still dark. I came out to the veranda, I could see the ship was going to the port Canaveral. I was sad a bit, but it was the day of debarkation. As we were second seating guests and had to disembark by 8:15, we had breakfast at Cabanas. I really am impressed crews' smooth operation when I saw the luggage unloading. The debarkation day is very busy day for crews, because soon after the debarkation, the new guests come on board.

 

荷物をもって、いよいよ下船です。おっと、クルーズ中の写真を収めたUSBと、ナッソーで買ったラム酒を忘れずに受け取らなくては。どちらもデッキ3のロビーにあるカウンターで受け取ることができました。船を降りてターミナルに入ると、スーツケースがずらっと並んでいて、その中から自分たちの荷物を取り出します。そのあとは、税関のカウンター。どこから来たの?いつアメリカから出国するの?と少しだけ質問に答えたら、おしまい。あっさりと入国できました。
It was time for us to disembark. Don't forget to bring USB with pictures took during our cruise, and bottled rum bought in Nassau. I could pick up both at lobby on deck 3. We found our luggage at the terminal building. Then US custom and immigration. We answered some questions from custom officer, and got into US. That's easy for us.

f:id:happiest_holidays:20200329204515j:plain
f:id:happiest_holidays:20200329204519j:plain

 

クルーズターミナルを出ると、たくさんのシャトルが。Key to the Worldにどうやら行き先が書いてあるようで、カードを見せると、「ポップセンチュリーね!向こうに進んで!」と案内してもらえました。キャプテンミッキーがついたバスは、9:00am前に出発。どうやら、ある程度人数が集まったら出発するみたいですね。1時間ほどでポップセンチュリーリゾートに到着。ラッキーなことに、そのままお部屋にチェックインすることができました。結構てきぱきと動いたつもりでしたが、マジックキングダムに着いたのは12:00くらい。ファストパスなど、パークでの予定は12:30以降にしておいたほうが無難だと思います。
We walked out of the cruise terminal, we found many shuttle bus. A cast saw our Key to the World and guided us to the bus station. I think there was some sign on my Key to the World. We departed the station before 9:00am. I assume the bus depart when they get a certain number of guests. It took around 1 hour to Disney's Pop Century Resort. Luckily we could check in to the room soon. We finally got to Magic Kingdom park at 12:00 noon even though we could move smoothly. I think it's better to plan at any parks from 12:30pm.

f:id:happiest_holidays:20200329204526j:plain
f:id:happiest_holidays:20200329204530j:plain

 

ということで、5日間のバハマクルーズはこれにておしまいです。次の記事では、ディズニークルーズラインに関するTIPSをご紹介したいと思います。
This is our travel log of 5 days Bahamian Cruise. Thank you for reading! I will write some TIPS of Disney Cruise Line next time.

 

 

同じカテゴリーの記事一覧はこちら。
To blogs of the same category.

happiest-holidays.hatenablog.com